کنفرانس کشوری اتريش نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان تدوير گرديد
گزارشگرمشعل گزارشگرمشعل

 

 

روز يکشنبه 12 نوامبر سال روان عيسايي کنفرانس کشوری اتريش نهضت فراگير  به اشتراک اعضا و عده يي از مدعوين در شهر وين تدوير گرديد.

گفتني است که در کار کنفرانس آقايان محمدعارف صخره ،نصيراحمدصديقي اعضای هيات اجرائيه موقت کميسيون اروپايي نهضت فراگير و آقای غوث مير يکي از چهره های سرشناس اجتماعي و رئيس کانون فرهنگ در کشور اتريش اشتراک ورزيده بودند.

کار کنفرانس را آقای فاضل دلزاده يکي از فعالان سابقه دار سياسي افتتاح نموده و ضمن ياددهاني مختصر از مبارزات قهرمانانه نيروهای تجددگرای کشورما در سده اخير،پيرامون نقش نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان بمثابه ادامه دهنده راه پرافتخار انان تماس گرفته و تدوير کنفرانس کشوری نهضت فراگير را در اتريش يک گام ارزنده در راه تحقق آرمان های والا و انساني آنان دانسته و برای اشتراک کننده گان کنفرانس موفقيت آرزو نمود.

 

سپس هيت رئيسه کنفرانس انتخاب و آنان از ميان شان آقای انجنيرعمر محسن زاده را به صفت رئيس برگزيدند.

متعاقباً آقای تاج محمد فعال گزارش کار و فعاليت کميته مؤقت نهضت فراگير را ارائه و از کارکردها و کمبودات آن ياددهاني کرده و برضرورت کار فعال و موثر از جانب اعضای نهضت فراگير در کشور اتريش تأکيد ورزيده  و افزود که اعضای نهضت فراگير دموكراسي وترقي  افغانستان بايست سهم شايسته خود را در مبارزه مسالمت آميز و ترقي خواهانه برای صلح،دموکراسي،عدالت اجتماعي در افغانستان ادأ نمايند.

سپس تني چند از اعضای کنفرانس نيز با طرح نکات نظر،پرسش ها و نظريات شانرا در جهت پيشبرد اهداف و وظايف مطروحه مرامنامه نهضت فراگير ارائه داشتند.

متعاقباً مسايل تشکيلاتي مطرح بحث قرار گرفته و به تعداد 19 تن به عضويت شورای کشوری اتريش نهضت فراگير انتخاب گرديدند که عبارتند از :

1-   تاج محمدفعال

2-   انجنيرمحمدعمر محسن زاده

3-   فاضل دلزاده

4-   گلالي حسيني

5-   لطيف کريمي

6-   عبدالغفارعاجزيار

7-   جعفرلعلي

8-   عايشه درفش

9-   احمدشاه

10-                     عبدالغفور

11-                     ميرفقيرکارمند

12-                     عبدالواحدبهلول

13-                     خواجه محمود صديقي

14-                     داکترپاينده محمد فيض

15-                     محمدصابر شکور

16-                     سيدرسول

17-                     انجنيرمحمود

18-                     داکتر غلام محمد محسن زاده

19-                     انجنيرجعفر لودين

 

سپس شورای کشوری به اتفاق آرأ هيات اجرائيه 9 نفری و مسولين شعبات را انتخاب نمودند :

1 – تاج محمد فعال رئيس

2- انجنيرمحمد عمر محسن زاده معاون

3- فاضل دلزاده منشي شورای کشوری

4- گلالي حسيني مسوول کار با زنان

5- کريمي استالفي مسوول تبليغ و فرهنگ

6- عبدالغفار عاجزيار مسوول کميسيون تفاهم و تدارک

7 – جعفر لعلي مسوول کميسيون مالي

8 – محمدصابرشکور مسوول تشکيلات

9- احمدشاه مسوول کار با جوانان و نهادهای اجتماعي

 

همچنان کنفرانس فيصله نمود تا افزون بر اعضای شورای کشوری نهضت فراگير ،از هر هفت رفيق يک نفر انتخاب و در کنفرانس اروپايي نهضت فراگير که در آينده های نزديک تدوير مي يابد اشتراک ورزند.

 

متعاقباً آقای محمدعارف صخره عضو هيات اجرائيه موقت کميسيون اروپايي نهضت فراگير ضمن صحبت مفصل و همه جانبه نموده ،کار کنفرانس را مثبت ارزيابي نموده و شادباش هايش را بمناسبت ختم موفقانه کار کنفرانس به اشتراک کننده گان آن ابراز داشت .

آقای صخره در رابطه به تلاش های مستمر و پيگير نهضت فراگير در رابطه به وحدت نيروهای مترقي بدور يک سازمان فراگير و تدوير کنگره وحدت که در رابطه به آن اعلاميه مجلس موسسان  نشر و ميکانيزم کنگره وحدت در آن تجلي يافته است صحبت نموده و برضرورت مبرم  وتاخیر ناپذیرآن از جانب نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان تاکيد ورزيد و گفت که نهضت فراگير به ادامه مساعی گذشته ء خود به  تمام نیروهای وطنپرست , دموکراتیک وپیشرو کشوربه خاطر وحدت درسازمان واحد ,سراسری وفراگیر و تدویر کنگره وحدت چنین سازمان مراجعه و بدون خود محوری همه را به اين امر مقدس فرا مي خواند .  

آقای صخره يکبار ديگر اشتراک کننده گان کنفرانس را به تحقق مصوبات آن متوجه ساخته و افزود که قوت و نيروی شما تنها و تنها در وحدت و يک پارچگي تان در تشکل نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان نهفته است. در اين راستا پيروزی و کامگاری شما را آرزومندم.

کار کنفرانس در فضای رفيقانه پايان يافت .

 

 

 


November 13th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها